AGADIC CGAI
Twitter    Facebook    Buscar    Portada    Contacta castellano
english

Presentación
Programación
Exposicións
Blog de notas
Didáctica
Cursos e Seminarios
Publicacións
Biblioteca
Préstamo DVD
Buscador
Aberto o prazo para participar en
Cinema en curso
Fotografa en curso
CinEd Curso
2017-2018
Rúa Durán Loriga, 10 baixo
15003 A Corua
Galicia - Espaa
Teléfonos
Tlf.(34) 881 881 260
Fax.(34) 881 881 271
  cgai@xunta.es
  descargar pdf         info xeral    
  Ciclo   Thom Andersen   28 Febreiro - 12 Abril 2018
The cinema must restore our belief in the world (...) before or beyond words Gilles Deleuze

Unha das expresins mis estraas da cultura contempornea a cinefilia no seu sentido mais puro: o amor ao cine. A cinefilia algo que se vive, que se transmite, que se trata co extremo coidado das cousas frxiles. Os filmes bos salvan a vida dos cinfilos, repoen unha certa bondade intrnseca do mundo. Se non fose polos filmes, polas clases ou polas palabras, polo menos Thom Andersen sera un cinfilo, algun que non distingue no mundo o cine do non-cine.
Profesor da prestixiosa CalArts, escola de arte nos nxeles, Andersen, nado en Chicago no ano 1943, un cineasta de afectos que compn unha filmografia non moi extensa, mais particularmente ben articulada e pensada con detalle. talvez a sa faceta pedagxica a que nos obriga, pasenio, a volver ollar para o cine ou para lugares de memoria (unha vez mis, non importa se eses lugares pertencen s imaxes en movemento ou realidade coti), descubrindo o que est detrs, a tensa poltica do mundo en cada rostro dunha estrela de Hollywood ou do mural comunitario perdido nunha calella dos nxeles. Formado na USC School of Cinematic Arts, dos nxeles, Thom Andersen fai os seus primeiros traballos acadmicos xa nos anos sesenta, coas curtametraxes Melting (1965), --- ------- (196667) (tamn coecida coma The Rock n Roll Movie) e Olivia's Place (1966/74). , porn, coa sa primeira longametraxe que o realizador produce o seu primeiro traballo con folgos, a analizar a arqueoloxa do cine nos traballos do fotgrafo, pioneiro e experimentador Eadweard Muybridge. Neste filme, Andersen mostra xa a sa agudeza na anlise poltica das imaxes e da sa propia producin. Neste sentido, veremos, aqu e en filmes posteriores, a forma en que o seu traballo rescata as imaxes perdidas nos arquivos do tempo e olla para elas cunha nova mirada, comprometido nunha visin marxista do mundo: quen explora e quen explorado. Por exemplo, com Red Hollywood, de 1996 (realizado con Nol Burch), Thom Andersen analiza os trazos comunistas de guionistas e realizadores que foron silenciados na historia do cine logo da caza de bruxas protagonizada polo senador Joseph McCarthy e da que resultou unha listaxe negra destes e doutros autores. Neste filme, o cineasta vai, pacientemente, desocultando esas imaxes e sons, vendo neles a marca da denuncia social e dun reverso total do cine de estrelas de Hollywood. un filme de extrema pedagoxa (e foi editado tamn un libro homnimo) e lanza, definitivamente, o mtodo de traballo que culminou na sua obra mestra: Los Angeles Plays Itself, filme que comezou por ser un conxunto de clases que Andersen imparta en CalArts.
Los Angeles Plays Itself un vdeo-ensaio avant la lettre no que desmonta a representacin do espazo no cine. Para Andersen, o espazo un factor poltico porque implica unha relacin do realizador co que retratado. En Los Angeles, o cineasta mostra como a cidade utilizada de forma catica, anacrnica ou cmica, precisamente por ser a meca do cine e onde todos os estudios se atopan. Por iso mesmo, Andersen mostra os filmes verdadeiramente concordantes coa realidade do espazo, con aquilo que mais fondamente identitario da cidade, en contraste con aqueles en que a cidade un mero estudio para inventar outras realidades. O mtodo ser sempre o mesmo: extractos de filmes montados sobre unha voz en off cristalina, pedagxica e mesmo irnica. , as, a irona unha das marcas do realizador, coma se s mirando desa forma fose posible afrontar a mquina industrial de Hollywood.
A irona , moitas veces, asociada a unha asumida nostalxia unha das marcas dun cinfilo incorrixible: saber que o gran cine raro e que o pasado encerra obras determinantes da historia da arte. Esa nostalxia, xunto a unha vertente mais poltica, est presente en Get Out of the Car, na que Andersen mostra como Os nxeles est nun proceso de agochamento do pasado. Curiosamente, esta curtametraxe moi divertida pelos apartes do propio Andersen e a irona est logo patente no seu ttulo: Os nxeles a cidade das grandes autoestradas precisa volver mirar para si mesma, camiar polas sas calellas e polas sas ras.
A runa, o pasado e aquilo que desaparece co tempo est presente tamn no filme mis portugus do cineasta: Reconverso, unha obra realizada en Portugal e sobre a obra do arquitecto portugus Eduardo Souto de Moura. Trocando o 16mm nostlxico de Get Out of the Car por unha tcnica de timelapse inventada polo seu colaborador e cineasta Peter Bo Rappmund, en que o tempo parece suspenso, revlase como a obra de Souto de Moura tanto construcin coma runa ( sintomtico que unha das obras mis vibrantes deste documental sexa un edificio que o arquitecto proxectou sobre a runa dun anterior proxecto seu).
O traballo de Thom Andersen pode ser comparado co dun arquelogo que rescata as imaxes e lles d novos sentidos, provocando unha revolta das propias imaxes, agora illadas e transcendidas das narrativas onde estaban inseridas. Iso evidente en The Thoughts That Once We Had (2015), unha historia persoal do cine, que volve ao sentido pedagxico-poltico de Los Angeles Plays Itself, mais agora nunha inclusin absoluta das imaxes en movemento e da sa historia. O filme unha especie de gloria do cinfilo, unha cobiza de ver o mundo a travs destes filmes e con eles provocar unha ruptura co devir capitalista do futuro. Para iso, Andersen escribe no final deste filme: To those who have nothing must be restored the cinema. O cine como salvacin do mundo , pois, na cinefilia extrema de Thom Andersen, unha arma de revolucin.

Daniel Ribas (do catlogo de Posto / Post / Doc 2015)

A celebracin do ciclo coincide coa recente publicacin do libro de The Visible Press 'Slow Writing: Thom Andersen on Cinema', editado polo prestixioso crtico especializado en cine experimental Mark Webber. Trtase dunha escolma de artigos do propio Andersen nos que reflexiona sobre o cine de vangarda, mais tamn sobre Hollywood ou autores internacionais como Yasujirō Ozu, Nicholas Ray ou Andy Warhol. Pdese atopar mis informacin sobre o volume no seguinte enderezo: http://thevisiblepress.com/slow-writing/
Mrcores 04
20:30
Thom Andersen
A Train Arrives at the Station+ Eadweard Muybridge, Zoopraxographer
Thom Andersen, 1974-2016
75'. DCP. Subt. Galego
Xoves 05
18:00
Thom Andersen
Reconverso+ The Tony Longo Trilogy+ Juke: Passages From Films By Spencer Williams
Thom Andersen, 2013-2015
109'. DCP/ HD. Subt. Casteln e galego
20:30
Thom Andersen
Red Hollywood
Thom Andersen, Nol Burch, 1996-2003
118'. DCP. SUbt. Galego
Venres 06
18:00
Thom Andersen
Melting+ Olivia's Place+ (A Rock and Roll Movie)+ Get Out of the Car
Thom Andersen, 1965-2010
57'. 16mm
Mrcores 11
19:00 (!)
Thom Andersen
Los Angeles Plays Itself
Thom Andersen, 2003-2013
169'. DCP. Subt. Galego
Xoves 12
20:30
Thom Andersen
California Sun+ The Thoughts That Once We Had
Thom Andersen, 2015
112'. DCP. Subt. Galego
Ciclos en curso
Off Galicia
Fra de serie
CGAI Jnior
Pensando en cine/ Pensando en Galicia
Adam Curtis: unha historia natural do poder
Centenario Bergman
Calendario
<<Abril 2018>>
L M X J V S D
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Seleccionar data
Data de inicio:
Data de fin: