AGADIC CGAI
Twitter    Facebook    Buscar    Portada    Contacta castellano
english

Presentación
Programación
Exposicións
Blog de notas
Didáctica
Cursos e Seminarios
Publicacións
Biblioteca
Préstamo DVD
Buscador
Aberto o prazo para participar en
Cinema en curso
Fotografa en curso
CinEd Curso
2017-2018
Rúa Durán Loriga, 10 baixo
15003 A Corua
Galicia - Espaa
Teléfonos
Tlf.(34) 881 881 260
Fax.(34) 881 881 271
  cgai@xunta.es
  descargar pdf         info xeral    
  Ciclo   Desencadres: Teo Hernndez   26 Decembro 2017 - 20 Xaneiro 2018
O COTIN O IMAXINARIO: O CINE DE TEO HERNNDEZ moi probable que cando Teo Hernndez marchou de Mxico en 1965, xa fose consciente de que confluan nel varias lias de sangue. Uns fotogramas de Que viva Mxico! de Eisenstein confirmaran o seu desexo de facer cine desde os 15 anos, filmando entre 1968 e 1970 varias pelculas en 8 mm que el mesmo proxectaba a 12fps. En 1976, tras unha longa pausa en que se dedicou a viaxar, instalouse en Pars e comezou a traballar nunha exploracin ritual sobre as posibilidades do veo, consecuencia das recentes aventuras en Oriente e do seu interese polas festas relixiosas mexicanas. Manipulados por varios actores sobre uns fondos negros que lle permitiron borrar os decorados, os veos non s aplanaban a para el enganosa profundidade de campo, senn que se convertan nunha pantalla que separaba o personaxe/espectador do obxecto desexado. O mundo exterior xamais interfera no centro dunha imaxe ocupada polo luxo das bagatelas: abelorios, blas de cristal, espellos, copas, antifaces, puais, calaveras. En certo momento, en canto daba forma a estas pavanas sexuais en que a varia mxica da cmara teca en ouro os traxes de sultn as describiu Dominique Noguez esta pelcula-, Teo descubriu que estaba virando en crculos arredor de Salom. Con todo, este filme non unha ilustracin do relato histrico ou da obra literaria, senn que est estruturado arredor da luz, da cor e da velocidade de proxeccin. En Salome non hai economa de acenos tiles; cada movemento dos actores est encadeado e ralentizado como se fose unha voluta de fume. No delirio desta visin alongada, o mito devn unha forza transformadora que posibilita o ascetismo e a sensualidade, mentres que as diferentes msicas propoen o seu contrapunto. Afeito a ver que no cine o pracer comezaba cando acababa o plano, en Salome cada secuencia comeza no intre en que nas outras pelculas acaban: o momento do orgasmo. Teo conta nos seus diarios que o 31 de decembro de 1979 colocou a cmara na vent da sa casa (direccin Oriente) e programouna para que filmase durante toda a noite. Naquel momento quedbanlle 12 anos de vida e realizara tan s a cuarta parte das sas 150 pelculas. A nova dcada confirmaba unha sensacin de aceleracin que xa quedara rexistrada nas sas ltimas pelculas, agora cada vez mis parecidas a un muo. En Lacrima Christi, terceira parte da tetraloxa de Le Corps de la Passion, xa non recoecemos personaxes, senn as formas da fixacin, a disolucin ou a multiplicacin da alquimia. Como escribiu Noguez, trtase dun cine cristin no sentido da Contrarreforma, que revira e tortura o corpo (...) e s representa a xtase en tanto apoteose da dor (...). Mesmo cando se revisten con coroas aos mozos semins (...) cuxas poses lembran un continuo descenso da cruz (...), estas son menos as coroas de videira e de hedra de Dionisos ca as de espias do Crucificado. O espectador convocado eroticamente a un va crucis que parecese filmado dunha soa vez, en que os actores (Michel Nedjar, Gal Badaud), en pleno gozo, non paran de actuar entre toma e toma. Nesta anamorfose (memoria remontada como ro sonoro) xa non hai un Santo Grial, senn ptalas e perlas, pans e vios. Os obxectos, portadores da viaxe, illados e estirados desde o interior ata ficar metamorfoseados, desaparecen, rexorden, desencdranse e volven ao centro (primaca do primeiro plano). Malia as estruturas pareceren cabalsticas, os centos de filmes que Teo agrupou en diferentes series arquitecturais (Souvenirs, Portraits, Autobiographie, Journal) partillan a mesma exaltacin ante o instante-fotograma irreversible e o mesmo ritmo convulsivo e embriagado. Teo filma tal e como camia pola ra e xira a cmara en todos os sentidos. As cores da auga ou das vidrieiras de Notre Dame en LEau de la Seine ou Nuestra seora de Pars ambas parten de Paris Saga- quedan esgazados, reducidos a impresins pticas: son vistos grazas luz. unha cuestin fisiolxica: Teo filmaba cos dentes apretados, apoiado nun s p, de modo que o corpo, sentido ao completo ante a dor provocada polo desequilibrio, fose a antecmara da visin. Como escribiu Mauricio Hernndez, Pas de ciel pertencente serie Films de danse, sera o filmemanifesto de Teo, en tanto que concentra a dialctica entre as das artes do ritmo e do movemento: a forza e graza do cineasta e as do bailarn coregrafo Bernardo Montent intrprete soado co que Teo far varias pelculas- retroalimntanse e acplanse aqu nunha danza na, concentrada nun teito fronte ao Mediterrneo. Nunha das ltimas entradas do seu diario, Teo anotou: A danza: pendurarse do baleiro (...), remontar o ceo invisible (...), facer fuxir as presenzas malficas, atraer os elementos, atinxir os corazns, facer vibrar os corpos. Francisco Algarn Navarro, comisario do ciclo. Agradecementos: Francisco Algarn Navarro, Dominique Noguez, Mauricio Hernndez e Michel Nedjar.
Venres 19
18:00
Desencadres: Teo Hernndez
Salom
Teo Hernndez, 1976
65'. 16mm. Presenta: Francisco Algarn Navarro
20:30
Desencadres: Teo Hernndez
Nuestra seora de Pars+ L'eau de la Seine+ Pas de ciel
Teo Hernndez, 1981-1987
60'. 16mm.- Presenta: Francisco Algarn Navarro
Sbado 20
18:00
Desencadres: Teo Hernndez
Lachrima Christi
Teo Hernndez, 1978-1979
127'. 16mm. Presenta: Francisco Algarn Navarro
Ciclos en curso
For de serie
Off Galicia
Adam Curtis (II)
Centenario Ingmar Bergman (II)
Ecos do 68
DocumentaMadrid: Joo Moreira Salles
Philippe Garrel, as orixes do amor
For de serie: Filmadrid
(S8) 9 Mostra de Cinema Perifrico
Desencadres: Dorsky: Arboretum Cycle/ Stan Brakhage (29)
El sptimo vicio
Calendario
<<Maio 2018>>
L M X J V S D
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Seleccionar data
Data de inicio:
Data de fin: